Освітня галузь «Математика»
У
2020/2021 навчальному році 5-9 класи (також 8-9 класів з поглибленим вивченням
математики) продовжують навчатися за навчальною програмою, затвердженою наказом
МОН від 07.06.2017 № 804. Програму розміщено на офіційному вебсайті Міністерства за покликанням
10-11
класи вивчатимуть математику за навчальною програмою, затвердженою наказом МОН
від 23.10.2017 № 1407—для 10-11 класів: «Рівень стандарту. 10-11 класи»,
«Профільний рівень. 10-11 класи». Програми розміщено на офіційному вебсайті Міністерства за покликанням
Навчальні програми укладено
на компетентнісній основі. Розставлені наголоси на формування практичних
навичок для подальшого їх застосування в реальному житті замість опрацювання
великого об’єму теоретичного матеріалу без можливості його застосування на
практиці. Вивчення математики спрямоване не лише для розвитку математичної
компетентності, а й інших ключових компетентностей. У програмах наведено таблицю з переліком ключових компетентностей і завданнями, покладеними на розвиток математичної
освіти.
У 2018 році Україна вперше
взяла повноцінну участь у дослідженні PISA-2018.
Кожне
дослідження PISA має провідну компетентність, яка
досліджується глибше за інші. Для PISA-2021
провідною стане
математична.
Указом Президента України від
30.01.2020 № 31/2020 оголошено 2020/2021 навчальний рік Роком
математичної освіти в Україні.
Ураховуючи «Національний звіт за
результатами міжнародного дослідження якості освіти PISA-2018» (https://cutt.ly/OyFqDOw), пропонуємо, працюючи з учнями 5-9 класів, приділити більше
уваги прикладній спрямованості математики, використовувати завдання, спрямовані
на розвиток умінь бачити математику в реальному світі, застосовувати вивчені
формули та способи розв’язування математичних задач для досягнення особистих
(повсякденних, життєвих) цілей і потреб. Акцентувати також увагу не тільки
розв’язування задач на відсоткові розрахунки, на прийняття рішень стосовно
особистих і колективних фінансових питань та задач практичної спрямованості
тощо, а й завданням, у яких необхідно пояснити або обгрунтувати власну думку,
спираючись на результати виконаних розрахунків, довести або спростувати
твердження на підставі отриманих результатів обчислень. Використовувати
завдання на аналіз графіків і діаграм, розшифрування представлених на них
даних, пояснення їх. Для розвитку вмінь учнів розв'язувати геометричні задачі
«практичної» спрямованості можна рекомендувати учителям більше уваги приділяти
формуванню в учнів/учениць умінь і навичок будувати й досліджувати найпростіші
математичні моделі реальних об’єктів, процесів і явиш, інтерпретувати та оцінювати
результати; прогнозувати в контексті навчальних та практичних задач;
використовувати математичні методи в життєвих ситуаціях. Також під час роботи з
учнями на уроках математики варто звертати увагу на такі комплексні завдання,
для виконання яких необхідно поєднувати як алгебраїчні, так і геометричні
знання й уміння.
Рекомендуємо використовувати
в роботі матеріали вебсайта PISA (http://pisa.testportal.gov.ua/), зокрема,«10 запитань від учителів математики ... і як P1SA може допомогти відповісти на
них». Окрім того, пропонуємо для роботи періодичні фахові видання «Математика в
рідній школі», «Математика», «Математика в школах України».
У 2021 році випускники
закладів освіти, які здобуватимуть повну загальну середню освіту, обов'язково
складатимуть державну підсумкову атестацію у формі ЗНО з математики. Зміст
сертифікаційної роботи з математики визначатиметься Програмою зовнішнього
незалежного оцінювання результатів навчання з математики, здобутих на основі повної
загальної середньої освіти, шо затверджена наказом МОН від 04.12.2019 № 1513.
Для проведення ДПА з
математики у 2021 році буде розроблено два варіанти сертифікаційних робіт:
• рівня стандарту. Тестовий
зошит складатиме 28 завдань різних форм, на виконання яких відведено 150
хвилин;
• рівня стандарту та
профільного рівня. Тестовий зошит із 34 завданнями, на виконання яких відведено
210 хвилин.
Випускники, які вивчали математику на
рівні стандарту і не планують використовувати результати з математики для
вступу до закладів вищої освіти, отримають тільки оцінку за шкалою 1-12 балів
за виконання завдань сертифікаційної роботи рівня стандарту. Випускники, які
вивчали математику на рівні стандарту і планують використовувати
результати ЗНО з математики під час вступу до закладів вищої освіти,
виконуватимуть усі завдання сертифікаційної роботи з математики рівня стандарту
та профільного рівня, а як оцінка ДІІА буде зараховано результат за виконання
завдань 1-26, 30, 31. Такі учасники отримають результати за шкалою 1-12 балів
(ДПА рівня стандарту) і 100-200 балів за рейтинговою шкалою
зовнішнього незалежного оцінювання.
Випускники, які вивчали математику
на профільному рівні, за виконання усіх завдань сертифікаційної роботи з
математики рівня стандарту та профільного рівня отримають оцінку за шкалою 1-12
балів і 100-200 балів за рейтинговою шкалою
зовнішнього незалежного оцінювання.
Демонстраційні варіанти
сертифікаційної роботи з математики на сайті Українського центру оцінювання
якості освіти у розділі «ЗНО-2021» розміщено за покликанням http://testportal.gov.ua/zno-2021/.
Немає коментарів:
Дописати коментар